Wednesday, 7 September 2011

LUAHAN HATI(KRISTAL) vs AISHITERU


Salam semua!! hye.. nk tau ape dsbalik topic nie??ala..ni tjuk lgu laa.. sure korg sume prnh dgr kn..huhu. hmm kpd readers, 1st of all sory sgt2 kalo korg bosan bce ape kt t'tulis kt blog sy nih.. sy x mntk any followers to follow my blog..sory3 k.. btw tanx a lot kpd yg sudi follow...=))) really appreciate it!!
    Hmm.. luahan hati vs aishiteru nie lagu kenangan sy wif sum1 yg sy pnh suke..pnh syg..pnh rapat jgk laaa.. but he nver knows da truth..cz cam yg sy pnh citer b4.. kmi juz berkawan.. tp tah camne sy tersgkut sorg2.. sabo jelah kn..huhu =)). Luahan hati ni si M pnh nyanyi kt sy time ktorg video call.. katenye lagu ni member die suh dgr.. at 1st tak suke jgk katenye.. tp bile dgr btol2 cam suke pulak.. nk djadikan citer,.. si M ni teman sy stdy smpi pg kot webcam..tyme tu die pon nk exam jgk... itu yg rela stay up smpi pg..haha. kalo tak tgl harapan jela kot..huhu. tp si M ni juz nyanyi yg part ats2 je kot.. yg bwh2 da tak ingat da.. lawak btol.. tp hepy..=)
      Asyk die je duk nyanyi.., then sy pon try la suh si M ni dgr lgu Aishiteru.. cz sy sgt2 suke lgu ni n lgu ni sgt top tyme tuh..hmm... die ckp lgu ni best,.. mmg best pon.. cz lirik lgu tu sbnrnye sy nk smpaikn kat die.. tp takpe laaa.. x kesampaian kot..huhu. sdey ble ingt blk sume nih..rindu pon ade.. biarpon ktorg xde pape special r/ship,. i still appreciate it.. tanx 4 everythg awk.. tanx cz pnh bwt sy smile n hepy wlaupn tak lame...>_<
     Biarpon skjap je perkenalan kami,.. tp tlalu byk kenangannye.. biarpon kmi hnye pnh bjumpe sekali,terlalu byk kngn yg sukar dlupakn.. "Ya Allah.. disaat semua ni sarat dlm kepala ku, terasa dri ni sgt lemah.. Ya Allah.. Engkau Maha Mengetahui apa yg telah terjadi.. Engkau Maha Mengetahui apa yg sdg terjadi.. Engkau juga Maha Mengetahui apa yg bakal terjadi..hmba mohon kepadaMu Ya Allah.. putuskanlah segala yg terbaik buat hambaMu ini.. aminn.."
     Perkenalan sy dgn si M byk merubah idop sy.. yg dlunye suram jadi ceria...tp takdir.. sume tu hnyalah smentara...biarpon sy tau yg si M x prnh suke sy,.tp sy alws berharap yg si M akan tau yg ape yg tersirat dlm hati sy.. if dtakdirkn umo sy tak pnjang.. sy berharap sgt2 si M tau sgale2nye wlaupon sy tau sume ni takkan merubah keadaan.. krn hnya Tuhan yg tau seikhlas mane hati sy ni..sy hnya mnusia biase..fitrah utk dicintai n mencintai insan x prnh lari... tp sy slalu bdoa agar sume ni tak pesongkn hati sy dari-Nya..krn Dialah cinta hakiki..
       "kdg2 harapan akan mngecewakan..tetapi kdg2 harapan jugalah yg mndtgkn semangat.." harapan tgl harapan.. biarpon sy tau harapan hnyalah akan mngewakan sy,. tetapi sy stil berharap.. biarpon dmulut ckp "aku tak bole camni..ak msti lupekn die". but trust me frens.. its nver works. smkin dcuba smkin segar sgalenye dlm ingatan.. sy sntsa bdoa agar sume ni bg pngajaran bwt sy in da future..pape pon sy sntsa doakn yg tbaek bwt si M n fmlynye.. Ya Allah..jika sememangnya telah tertulis di Luh Mahfuz bhw ak bkn untuknya, maka Engkau tabahkanlah serta redhaknlah hatiku ini dgn ketentuanMu..ssguhnya Engkau Maha Mengetahui apa yg terbaik buat hambamu..
      bersama topic hri ni sy sertakn lagu KISAH HATI by Alyah..sgt2 suke lgu nie..=))


hmm..lagu ni pon suke jgk.. Rapuh by Opick..ni lgu nasyeed indon..best tau!! =)

      
      

Saturday, 27 August 2011

JANGAN MENCARI TERLALU SEMPURNA..

Jika kamu memancing ikan......setelah ikan itu terlekat di mata kail..hendaklah kamu mengambil ikan itu..janganlah sesekali kamu lepaskan ia semula ke dalam air begitu sahaja..kerana ia akan sakit kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan menderita selagi ia masih hidup..
     Begitulah juga setelah kamu memberi harapan kepada seseorang.....setelah dia mula menyayangimu hendaklah kamu menjaga hatinya..janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja. kerana dia akan terluka oleh kenangan bersamamu dan mungkin tidak dpt melupakan segalanya selagi dia mengingatimu....
    Jika kamu menadah air biarlah berpada..jangan terlalu mgharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh. Cukuplah sekadar keperluanmu..Apabila sekali ia retak, tentu sukar utk kamu menampalnya semula..Akhirnya ia dibuang. Sedangkan jika kamu memperbaikinya mungkin ia masih dpt digunakan lagi..
   Begitu juga jika kamu memiliki seseorang..terimalah dia seadanya. Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggap dia begitu istimewa. Anggaplah dia manusia biasa seperti kamu juga.. Apabila sekali dia melakukan kesilapan bukan mudah bg kamu untuk menerimanya. Akhirnya kamu kecewa dan meninggalkannya..
   Sedangkan jika kamu memaafkannya boleh jadi hubungan kamu aan terus kekal hingga ke akhirnya. Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi yang kamu pasti baik utk dirimu, mengenyangkan dan juga berkhasiat, mengapa mesti kamu berlengah, cuba mencari makanan yg lain?? Terlalu ingin mengejar kelazatan..Kelak nasi itu akan basi dan kamu tdk boleh memakannya lagi.
   Begitu juga jika kamu telah bertemu dgn seorang insan yg pasti membawa kebaikan kpd dirimu, menyayangimu.. mengasihimu..mengapa kamu berlengah cuba membandingkannya dengan yg lain?? Terlalu mengajar kesempurnaan.  Kelak kamu akan kehilangannya apabila dia menjadi milik org lain..kamu juga yg akan menyesal.... (+_+)...


Wednesday, 24 August 2011

Tentang AKU..

Hye sume!! knl sy x?? hihi.. bajet artis jek nk knl2 nih.. ngengade btol...haha. of cos tak la kn..hehe. haaa... aku nie gler2 sket orgnye.. tp bkn giler taw!! =p sory if aku terlebey..huhu. ini aku pnye blog.. so aku punye suke laa.. hihi. =)) haaa,..aku suke lyn cite Ramadhan Terakhir.. so aku sgt2 suke lagu lam drama nie.. JANGAN LUPA NAMAKU tjuk lagunye.. hihi. korg dgr la ek lgu ni..best... bg aku laa..huhu .=p
 ok..hmm..actually aku nak share a lil bit bout my life.. life nie means includes everythg bout me laaa..hihi. tp xdela sume aku nk share kt cnie..  eh korg prnh fall in love tak?? ahaha. mst la prnh kn.. tp bkn 'cinta monyet' laa.. i mean yg betol2 laaa.. monyet2 xmo k!! hehe. hmm.. dlu.. ak prnh ade sorg special BF.. tp x lme laa.. mybe cz ktorg x siyes kot.. lgpon aku x prnh t'pk nk idop ngn dye.. life dye lain..life aku lain.. tp pape pon tanx 4 him la cz prnh jgk bwt aku hepy.. tp..................lpas tu ak mule sdr..yg kmi smemgnye x sehaluan.. byk bnde yg aku xley lupe ape yg dye prnh bwt kat aku.. tp ble da clash ni aku jdkn sume tu pngajaran lam idop aku.. n aku selalu berharap yg org lain x senasib ngn aku.. coz perit sgt rsnye.. tp krn aku tahu.. Allah sntiasa ade.. so aku kuatkn smgt.. but after that muncul la some1 yg mmg aku x prnh knl sblom nie.. n aku x prnh tahu pape psl life dye.. tp nk djadikn citer..ktorg knl kat FB.. at first kmi knl lam FB, dye mntk my fon num. mule2 ak cam berat hati nk kasi.. tp ntah knp tetibe tgerak hati.. so ak kasi jelaa.. hmm..after that dye slalu gak la call aku.. text aku., eveythg yg dye bwt dye akn share ngn aku.. dr situ aku mule rs dhargai sgt2.. x dinafikan..dye sgt baik ngn aku.. dye sgt caring.. n tnpa ak sdr aku mule jtuh cinta.. aku ni mnusia biase.. x lari dr rasa utk disayangi n dcintai.. cinta tu fitrah kn kwn2??? btol tak? hmm..sjk aku knl dye,..aku rs cam hepy sgt2.. idop aku yg dlu sunyi, kini ceria kmbali.. aku knl some1 ni bln 2.. da stgh thn kot kmi knl.. mst korg x pcaye kn?? mst korg ckp aku giler kn?? boley jth cinta ngn some1 yg aku x prnh knl.. xprnh jumpe.. but it's life dear.. aku pon x prnh t'pk sume nih.. dh la ktorg jauh.. mmg agk giler la citer aku ni.. tp ni sume benar.. dye x prnh tau yg aku suke dye.. mule sygkn dye.. cz ak xkn prnh bgtau dye ape yg aku rase.. cz sume nie dari dye.. aku tau dye x kn suke aku.. n xkn prnh suke aku.. cz aku sdr aku ni sape.. mmg jauh pggang dr api.. but nobody's perfect rite??? hmm.. ktorg rapat 5bln je kot.. mmg tak prnh declare pape.. cz ktorg same pndapat.. xmo cintan2 da..ktorg juz bkwn. tp pelik kn?? camne la aku bley sgkut ngn dye..sgkut sorg2 lak tuh..hahaha. tp lpas tu dye da tak cntc aku sgt cam b4.. aku mcm t'tnye2 jgk la knp.. tp nk bwt camane kn.. myb ade hkmah d sbalik sume ni.. ak tabahkn hati aku ni.. dye prnh bgtaw aku if dye blk, dye nk jumpe aku.. so mmg ktorg jumpe laa.. 26th july 2011 ni la date keramat 1st time kmi face to face.. after that kmi x cntc sgt da.. till now.. cntc pon x mcm b4 da.. sbln skali je kot..huhu.. sabo jela kn..hihi =)) jujur ckp.. frust aku untk kali ke2 ni bwt ak rs down sgt2.. aku rs cam xnk knl mane2 laki da.. xnk amek tau psl sesape da.. tp mmg btol.. aku da jd cam xde prasaan.. ats nsht sorg kwn baek aku yg sgt prihatin orgnye,,.. aku cube kuatkn smgt n tabahkn hati.. n alws think positive.. Alhamdulillah.. aku da tenang sket skrg.. tp x dinafikan..aku still x dpt nk lupekn dye.. but INSYAALLAH.. slow2 la kot.. hati sy skrg mmg ssh da tbukak lg utk mane2 laki.. tp sy slalu doakn agr Allah bukakn pntu hati sy ni utk si dia yg btol2 syg sy, ikhlas n terima sy seadanya.. sooner or later..insyaAllah.. krn Allah itu Maha Mengetahui ape yg tbaik utk hmbanya..dan Allah akan mnguji hmbanya mngikut kmampuannye.. so skrg sy hrp bia la sume tu blalu.. skrg sy nk bkak buku baru.. ape yg pnting skrg is my study..huhu.
     Sy xmo pkir ape2 yg mbebankn fkiran sy nih.. sy nk fokus study jek..hope cita2 sy tcapai la nnti..aminn..=)) korg doakn jgk tau!!! hihi. oke la, smpi cni jela kot.. will be cont in da next chapter! huhu.. i luv my life!! =))))))






Tuesday, 23 August 2011

CINTA MUKA BUKU lyrics!! jom nyanyi sesame!! =))

 
Kita berkenalan hanya dalam laman muka buku
Kau hantar pesan suruh aku terima kamu
Ooh hati ku rasa sesuatu
Dan pabila kau kata kau mahu jumpa aku
Ku gelisah berdebar hati rasa tak menentu
Oohh kenakah rasa itu
Bagaimana harus bersua
Ku rasa gementar tapi bahagia
Perlukah kita cari peluang pertama
Walaupun kita tak pernah berjumpa
Banyak persoalan yang berada di minda
Banyak tanda tanya dan juga kata kerja
Otak kata jangan hati pula kata ya
Hidup tak menentu adakah ini cinta
Banyak soalan banyak juga jawapannya
Kata hati dan rasa tak dibiar saja
Setiap yang berlaku ada kebaikannya
Harus pejam mata dan cuba apa saja
Pabila kau renung tajam-tajam mata aku
Ku rasa sesuatu rasa yang ku tak tahu
Ooh ini cinta remajaku
Dan pabila kau katakan kau suka aku
Ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju
Ooh itulah cinta yang satu
Cinta di muka buku
Bagaimana harus bersua
Ku rasa gementar tapi bahagia
Perlukah kita beri peluang pertama
Walaupun kita tak pernah berjumpa
Banyak persoalan yang berada di minda
Banyak tanda tanya dan juga kata cinta
Otak kata jangan hati pula kata ya
Hidup tak menentu adakah ini cinta
Banyak soalan banyak juga jawapannya
Kata hati dan rasa tak dibiar saja
Setiap yang berlaku ada kebaikannya
Harus pejam mata dan cuba apa saja
Pabila kau katakan kau suka aku
Ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju
Ooh itulah cinta yang satu
Cinta di muka buku------------> =)))

Monday, 22 August 2011

Petua untuk hiburkan HATI.. let's try!!!

Istimewa untuk hati yang sedang bersedih, jiwa yang sedang berduka, minda yang sedang berkecamuk, inilah petua terbaik buat mengubat resah dan gundah:
  • Amalkan tasbih, berzikir - Inilah petua yang diberikan oleh Rasulullah SAW kepada anaknya Siti Fatimah.
  • Berdoa - Mohonlah kepadaNya. Ingatlah, doa itu senjata bagi orang mukmin.
  • Sibukan diri dengan sesuatu - Lakukan aktiviti yang boleh melupakan segala kekusutan seperti perbanyakan membaca al-Quran & pelbagai bahan bacaan, terlibat dengan aktiviti usrah, kemasyarakatan dan sebagainya.
  • Luahkan perasaan anda - Bermacam cara boleh digunakan untuk meluahkan perasaan. Carilah seseorang yang paling anda percaya (sebaiknya yang ada pertalian darah atau orang yang arif dalam agama), menulis diari atau catatan harian, menulis blog dan sebagainya. (mcm sy laaa..say somethg n luahkn perasaan kt blog..dats y la wujudnye blog nie.. huhu..=))
  • Senyum - Apabila berada dalam tekanan, cubalah untuk senyum. Senyumlah dihadapan cermin dan lihatlah diri anda yang sedang tersenyum. Ia mampu menenangkan fikiran dan hati.
  •  
    ----------------> SMILE<-------------------(^_^).

Reunion wif exclassmates form 5 + majlis berbuka puasa

Haaa.... ini pulak cite sy ngn kgkwn... after SPM msing2 bwa diri.. ade yg amek form6.. ade yg trus keje.. ade pulak yg kene pegi PLKN.....hehe..sy la tu..=)) da kne pegi PLKN tu blk tak sempat pulak nk jumpe kgkwn coz kne register msuk blaja kt uitm dungun.. dari diploma smpai la dgree setianya sy ni kt uitm dgun..huhu.. tp nk dijadikan cite.. 5thn x jumpe ngn bdk2 nih, da bpe kali plan x prnh jd.. last2 sy nekad jugak kali ni bia btol2 jd jumpe..Alhamdulillah.. krn kuatnye smgt n teramat rndukan kwn2 sume nie, sy telah dberi kpercayaan tuk handle event nih.. Pd tarikh keramat 20th august 2011 inilah kami dipertemukan kembali.. tak dpt digambarkn gembiranye rasa hati bile tgk wajah kgkwn sume.. msing2 da brubah.. ade yg da brumahtgga.. ade yg da bkerja.. ade jgk yg stil blaja cam sy nih,..huhu.. 5thn tak jumpe, bile da jumpe nie mmg duk bergelak ketawa je memanjang.. tp pape pon tanx so much kgkwn sume.. hepy dpt jumpe u all.. lots of love!!! >_<

KECANTIKAN....di mana nilainya???

Assalamualaikum sume...mcm best je topic ni kn?? hmm.. lets share something..=)))
Manusia sememangnya hidupan yang pelik dan sgt unik, istilah kecantikan didefinasikan kepada pelbagai. Kalau di Iran, wanitanya begitu obses dengan hidung yang dibedah, atau di Mauritania di mana wanita gemuk dianggap seksi dan mengghairahkan. Bagaimana dengan masyarakat kita sendiri pula?
Tidak perlu mempunyai hidung yang mancung seperti paruh seludang, atau wajah yang sesempurna Aishwarya Rai. Cukup dengan berpakaian tapi seolah-olah "bertelanjang" dan mengenakan kain ela yang pelbagai untuk menutupi kepala, itu cantik namanya.
Pada saya kecantikan ialah bagaimana mata mereka yang memandang itu mentafsirnya. Lebih tepat, pandangan orang lain terhadap fizikal kita. Betul! Dan saya pernah membuat eksperimen sendiri dengan mengajak kawan2 lelaki saya untuk memilih artis wanita yang mereka rasakan tercantik.
Hasilnya seperti diduga, setiap daripada mereka memilih artis wanita yang berlainan. Bila saya tanya kenapa pilihan masing-masing yang terbaik, semua sibuk memberikan seribu satu alasan yang tidak boleh diterima oleh akal saya.
Lihat! Bukankah itu bukti yang nyata bahawa kecantikan itu terlalu besar skopnya untuk diperjelaskan kepada umum? Apa yang cantik di mata saya atau anda, tidak semestinya akan cantik pada pandangan orang lain juga.
Persoalannya, adakah apa yang kita ada sekarang ini bukan yang terbaik? Adakah Allah itu zalim dan pilih bulu dengan memberi sesetengah daripada kita wajah yang cantik manakala setengah lagi fizikal yang tidak sempurna?
Bukankah Allah itu Maha Adil? Bukankah Allah itu Maha Mengetahui? Bukankah Allah itu Maha Bijaksana? Jika begitu mengapa ada sesetengah daripada kita masih meratapi kekurangan yang ada pada diri masing-masing? sentiasalah beringat kwn2ku..
"Saya tahu saya tidak cantik.. Tapi, walaupun saya tidak cantik, saya tetap ada kelebihan.."
"Kerana saya tidak cantik, saya tidak jadi mangsa gangguan lelaki-lelaki yang rosak akhlaknya."
"Kerana saya tidak cantik, saya dapat pelihara diri saya daripada pandangan bernafsu lelaki yang tidak menjaga pandangannya."
"Kerana saya tidak cantik, saya selamat daripada menjadi senjata iblis mencairkan iman lelaki."
"Kerana saya tidak cantik, saya tidak mendapat fitnah dan cemburu daripada wanita-wanita lain."
"Kerana saya tidak cantik, saya tidak mengharapkan pujian daripada mana-mana lelaki dan wanita".
"Dan kerana saya tidak cantik, insyaAllah Dia akan menemukan sy dgn insan yang ikhlas mencintai saya seadanya."
"Kerana saya tahu.. Saya tidak cantik pada pandangan manusia.. Maka saya akan berusaha agar kelihatan cantik pada ALLAH.."
Kecantikan terdiri dari 2 jenis; kecantikan lahir dan kecantikan batin.
Kecantikan batin (inner beauty) adalah kecantikan yang dicari seperti kecantikan ilmu, akal fikiran, dan kesucian diri. Kecantikan batin inilah yang merupakan titik pandang Allah pada diri hamba-hamba-Nya.
Sebagaimana yang disebutkan dalam sebuah hadis:
"Sesungguhnya Allah tidak melihat pada rupa dan postur tubuh kalian. Akan tetapi, Allah melihat pada hati kalian." (HR. Muslim).
Untuk itu, marilah kita belajar untuk mengucap Alhamdulillah dengan apa yang ada pada diri kita. Sedarlah, kecantikan bukan terletak pada secantik mana fizikal kita dilihat oleh mata orang lain, atau 'setrendy' mana pakaian yang telah membaluti tubuh masing-masing. Tetapi secantik mana akhlak kita di pndangan manusia dan di mata Allah swt. peace...(^_^)...